bara lägg ner det, för det är lägsta du kan göra

okej, detta inlägget är inte riktat mot nån speciell person utan jag måste bara få säga hur jag tycker om självmord.
det är ju en galet allvarlig sak ! lixom man tar ju sitt eget liv. och folk som gör det tycker jag så jävla synd om för dom gör det ju för dom mår skit oftast. och inte har dom fått nån hjälp heller, och hur tragiskt är det inte när deras enda lösning (tycker dom) är att döda sig själv? och dessutom dödar som på sätt och vis deras familj, bästa vänner m.m, för inget blir ju sig likt igen när någon försvinner ur ens liv?
men folk som går runt och säger att dom ska ta självmord, det är fan inte okej !!
jag fattar inte hur man kan säga till folk att  man ska ta livet av sig och inte göra det!?
förstår dom inte vilken jävla press denn man har sagt det till får!?
tänk er själva lixom om din vän elr nån annan som du känner lite säger till dig att hon/han inte orkar leva längre!?
& du hela tiden kommer att ha det i tanken. sen om det inte stämmer , hur fan ska man bete sig mot den personen då? hon/han har ju då ljugit om den största saken, livet. då kommer ju ingen tillslut att lita på den.
och hur tänker personen som bara säger att den ska ta självmord!?
hur kan dom säga något sånt?!?! vafan tänker man med då?!?! och varför gör man det??
för uppmärksamhet?
för status?
för man får inget av detta kan jag ju säga dirr, iaf inte av mig !
för om du ljuger om en sån sak, vilken status tror du man får då? man lägger ut på bilddagboken att man mår så jävla piss men mår man verkligen så dåligt om  man är beredd på att alla ska få veta det?
att man skickar ut ett jävla sms till alla sina kompisar och skriver typ imorrn klockan åtta dör jag, hälsa blabla att jag älskar dom, lixom LÄGG NER !
det är inget man gör mot sina vänner , inte mot någon annan heller för den delen!
gör man det bara för att man vill  ha status och uppmärksaamhet eller 100 kommentarer om att dom ska stanna kvar , om man vill känna sig omtyckt då är det helt fel sätt!
för då ska man va en bra kompis, en schysst tjej/kille som ställer upp!
kleta in 5000 kg smink i ansiktet , flascha i tighta tröjor, färga håret limegrönt eller vadfan som helst för att folk ska se dig, men gå fan inte och säg att du ska begå självmord för det är riktigt lågt.
riktigt jävla bottenlågt.
tänk på det.
(somsagt är inte detta riktat mot någon alls , men jag vet att det händer överallt och jag tycker inte att det är okej någonstans!!)

Kommentarer
Postat av: ellaa

Riktigt bra sagt.

2011-04-30 @ 17:05:12
URL: http://sunlightv.blogg.se/
Postat av: rebecka

i agree. till 100%.

2011-04-30 @ 22:50:44
URL: http://whitewhales.blogg.se/
Postat av: Nora

håller med fullständigt!

2011-05-02 @ 18:35:30
URL: http://bohlinarens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0