DREAMS BIGGER THAN SWEDEN





Jag har mål och drömmar i livet som är way bigger than sverige. Jag vill lyckas i livet och ha hur många historier som helst att berätta för mina barnbarn när jag blir gammal.
Jag vill inte vara fast i Sverige, eller framförallt inte i Trollhättan hela livet. Jag vill ut i världen och se och uppleva saker.
Bara åka runt i typ en turnebuss med vänner och se sig omkring i olika land. Jobba och bo utomlands. Helst i USA.
För mig är tanken på att stanna kvar i Trollhättan hela livet skrämmande. Helt ärligt, jag är rädd för att fastna här med nått halvbra jobb och va mamma innan jag fyllt 30.
Därför tänker jag kämpa med att ta mig härifrån. Satsa på skolan och spara pengar så att jag en dag kan resa iväg. Träffa nya människor, se saker, festa, göra alla saker man pratar om. Verkligen ha mycket att se tillbaka på när man är gammal.
Det är viktigt för mig.
Nu när man blir äldre (Okej jag är inte så gammal än men ändå) så lixom ska man snart välja gymnasium och välja jobb, sortera sina vänner, hitta sig själv osvosv och bara jag som tycker att det kommer väldigt plötsligt?
Och med allt detta som kommer rädslan att misslyckas. Iaf för mig.
Så jag tänker verkligen försöka ligga i och få till det i livet och göra som jag vill.

Komma bort från Sverige och se nya saker.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Det viktigaste av allt är att du skall göra allt det med mig ♥ älskar dig hjärtat!

2011-12-27 @ 17:53:15
URL: http://ourhorses.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hihi, exakt så vill jag oxå buse ;)

2011-12-27 @ 20:58:40
Postat av: Irma

därför är det så himla nyttigt att göra något själv, jag taggar min språkresa till tusen! Att ta en paus ifrån verkligheten & se något annat än sjunne/upph/thn.



Dock är jag den personen som förlitar mig på andra, så jag är väldigt glad att Sara följer med mig! Eller så är det jag som följer med henne, eftersom hon har tjatat om detta i 2 år.



åk på språkresa?

för jag fattar, jag är också äldst av syskon ;)

att vara mer självständig & ta en paus är något jag längtar efter ! :)

2011-12-28 @ 22:34:29
URL: http://irmamalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0